MyUpdate on Sabtu/18/01/14 :
Who you're, choose to be the good ones. Moga kita semua selalu dalam jagaan Allah.

Friday, 23 December 2016

Diperbodohkan oleh perasaan suka

Assalamualaikum. 
Hi! It seems like long time I didn't update any new post. So this is the topic I wanna talk about. "Di perbodohkan oleh perasaan suka" Siapa pernah rasa? 🙋 HAHAHA. 

Maksud diperbodohkan oleh perasaan suka ni, contoh dia macam kita terlalu suka kan seseorang tu, sampai kita jadi macam orang bodoh, kita sanggup buat macam-macam untuk dia, kita setia 100% dekat dia, bila kita dapat tahu dia ada orang lain, kita jadi bodoh terus serang orang yang berhubung dengan dia. Itu tindakan bodoh kan?

Walhal, dia sikit pun tak peduli. Kita je yang beria. But masa tu kita tak peduli. Apa yang kita tahu kita cuba nak pertahankan relay tu. Sampai suatu masa tu dia yang lepaskan kita. Is it hurts? Ya, definitely! But, mungkin dengan cara tu Allah nak sedarkan kita yang kita tak sepatutnya cintakan seseorang melebihi cinta Allah.

 Ada hikmah disebalik segalanya. Mungkin dari cara ini juga, Allah bagi kita 'hint' untuk kembali mendekatkan diri kepada-Nya.

So jangan salahkan orang lain "why semua ni jadi?" First of all, tanya diri sendiri dulu kenapa kita sendiri yang letakkan cinta manusia melebihi cinta Allah? Allah jealous tahu? Hiks 🙊 So, sama-sama kita ubah dan perbaiki balik diri kita dan dimana silap kita.

Salahkan diri sendiri dulu sebelum salahkan orang lain, okay Ainnur? Eheh 🙈 Topic ni nak tujukan dekat diri sendiri actually. Buat diri sendiri yang banyak buat salah pada orang. Maafkan segala kekhilafan saya. Aasif Jiddan! ✨  

tengs sudi bace ! :)

No comments:

Post a Comment

leave your comment here